sobota, 7 stycznia 2017

Jak to jest być ??

Jak to jest być , rodzicem dziecka , które nie mówi?????? . Wiele osób mnie pyta jak ty sie z nią dogadujesz , jak można sie porozumieć z takim dzieckiem ???

A wiec okazuje się , ze w zupełności można . Przecież kiedy dzieci są małe też nie mówią chodzi mi o niemowlaki a jednak wiemy co one chcą . Ja z Irminka rozumiemy sie bez słów , są przecież jeszcze gesty . 

Gesty są bardzo fajna forma komunikacji wszystkie jej gesty rozumiemy , wiemy co chce i jakie ma potrzeby . Czasem jest ciężko patrzeć jak wszystkie dzieci dookoła mówią za 3 . 
Ale walczymy o mowę , może ruszy CIĄGLE MAM NADZIEJĘ   . 
Jedno słowo MAMA dało mi nadzieję , ze jeszcze może  nie wszystko stracone , ze jeszcze nam sie uda wydobyć jakieś słowa. 
Czasem pojawi sie lala , Ala ., 
Ale skoro powiedziała mama i wszyscy dookoła czy to wujek czy to ciocia  wszyscy to mama to może kiedyś pojawi się to pierwsze zdanie . 
Irminka zdrowa , śpi spokojnie wiec i ja mogę sie w nocy wyspać . 
My dzisiaj słuchaliśmy rodzinki tref-lików taka świetna bajka , 
mamy ja jako słuchowisko   nie bajek której lecą obrazki , ruchome postacie tylko , bajkę w która trzeba sie wsłuchać . 
Doszłam do wniosku , że płyt z muzyka i bajek bez obrazu do słuchania będziemy puszczać więcej  .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz